EXCLUSIV | Câte și ce fel de defecțiuni s-au înregistrat la tramvaiele Imperio, de când au fost aduse în București: STB: „Au fost și comenzi eronate”

Publicat: 05/08/2023, 09:00

De când au intrat în circulație, în decembrie anul trecut, pe o perioadă de șase luni, au fost înregistrate 153 de defecțiuni la tramvaiele Imperio, potrivit unui răspuns al Societății de Transport București (STB), transmis la solicitarea Gândul.

În răspunsul reprezentanților STB se arată că cele 153 de defecțiuni au fost „minore” și „normale”.

„Sunt defecțiuni minore, semnalate furnizorului și remediate operativ de către acesta, astfel încât tramvaiele să nu fie imobilizate și să nu afecteze programul de circulație”, a precizat STB.

Principalele cauze ale acestor defecțiuni au fost:

  •  la sistemul de comandă și acționare uși (senzori dereglați, microcontacte, reglaje la mecanismele de închidere/deschidere uși);
  •  la sistemul de comandă și reglare a tracțiunii și frânării (reglaje soft invertoare);
  • acționări de comenzi eronate ale conducătorilor de vehicule.

„Menționăm că defecțiunile înregistrate se înscriu în nota firească de comportare în exploatare a unui vehicul nou, remedierea acestora de către furnizor realizându-se operativ. Remedierile defecțiunilor au fost făcute, conform contractului, pe costurile furnizorului, tramvaiele având un termen de garanție «full waranty» de 5 ani, respectiv 300.000 km”, se mai arată în răspunsul STB.

Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”

Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, spunea, în iunie, pentru Gândul, că la noile tramvaie Imperio Metropolitan care circulă în București s-ar fi înregistrat foarte multe defecțiuni, îndeosebi la sistemul de frânare.

„Sunt foarte multe defecte, zilnic, despre care nu se comunică. Este și aici, la tramvaiele Imperio, o omerta, la fel ca la autobuzele Otokar. De când au fost aduse și până în prezent, cred că au ajuns la o mie de defecte. Sunt tot felul de probleme, în primul rând la sistemul de frânare. La un moment dat, un tramvai a rămas blocat pe frânare și nu putea fi tractat. Fac și niște zgomote la boghiuri de zici că se rup”, preciza Florin Ivan.

Tramvaiele Imperio costă 200 de milioane de euro

Tramvaiele construite de societatea Astra Vagoane fac parte dintr-un lot de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului București, cu fonduri europene. Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de euro.

Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.

Vehiculul este realizat din oțel, cântărește 47 de tone și a fost proiectat pentru a atinge o viteză de până la 70 km/h. De asemenea, tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt scaune.

În jurul acestor tramvaie a fost un întreg scandal. După ce au fost cumpărate, tramvaiele au stat, anul trecut, luni de zile în depouri, pentru că Primăria Capitalei a refuzat mult timp să semneze recepția acestor vehicule, care ar fi venit cu motoare cu capacitate mai mică față de cea din caietul de sarcini.

Foto: STB / Facebook


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV VIDEO | Momentul în care un Imperio deraiază și se lovește de un alt tramvai care circulă din sens opus

EXCLUSIV | Sindicalist: „La tramvaiele Imperio, este omerta ca la Otokar. Sunt foarte multe defecțiuni”. Șef STB: „Așa e când pleci de pe Dacia 1300”

EXCLUSIV | Autobuzele Otokar au la „bord” peste 26.000 de defecțiuni, iar mentenanța este „în pană”. „Nu mai aveau frânare, plăcuțe”

EXCLUSIV | Șeful STB, după dezvăluirile Gândul legate de societatea care face mentenanța Otokar: „Sunt probleme. Reviziile și intervențiile nu sunt făcute conform contractului” | VIDEO

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Imagini din închisoarea în care intri și nu mai știe nimeni de tine. Încă 2.000...
O badantă de 27 de ani din Italia a fost arestată după ce a căutat...
FOTO. Cea mai controversată jucătoare WTA din România face ravagii la început de vară! Imagini...
Anca Molnar, condusă pe ultimul drum! Scene sfâșietoare au avut loc la căpătâiul make-up artistei....
„M-am simțit urmărită”: China a montat cronometre în toaletele publice pentru femei dintr-o destinație turistică...
Gestul sfâșietor făcut de fiul Ancăi Molnar, după moartea ei! Micuțul Patrick i-a șocat pe...
E total schimbat după ce a învins cancerul! A slăbit ENORM și abia dacă îl...
Reacţia patronului unui bar după ce şase turişti au băut 27 de beri la micul...
Fotografia sfâșietoare de la priveghiul Ancăi Molnar. Fiul de 14 ani, îndurerat lângă sicriu
Motivul pentru care străinii aleg să lucreze în România: „E muncă grea, dar am venit...
Uite îngheţata, nu mai e îngheţata! Vedetele din România în imagini interzise cardiacilor
Dacia lui CEAUȘESCU a ajuns la RAR 🚫 Mașina INTERZISĂ poporului român!
Un inginer vâlcean s-a proclamat „boier” la Sibiu şi a construit un hotel sub pământ
Metoda ANTICĂ de la indieni! Răcoare în casă cu un SINGUR vas de teracotă
LEGE NOUĂ pentru pensii. Acord la Ministerul Muncii: Se vor valorifica perioadele lucrate
Vestea proastă a zilei. Marea legendă ne-a părăsit
Clădirea ai cărei 20.000 locuitori nu trebuie să iasă niciodată din casă. Cum e posibil....
„A crăpat inima în el” Cine e Mircea Tat, consilierul mort după alegeri
Oana Roman și-a exprimat părerea despre huiduielile aduse lui Babasha la concertul Coldplay: „Suntem un...
Chris Martin, dezamăgit de reacția românilor: "Poate nu înțelegeți ce fel de oameni aveți în...
BANCUL ZILEI. Diriginta: - Alo, domnul Bulă? Să ştiţi că băiatul dumneavoastră a fugit de...
Cea mai puternică erupție solară din ultimii ani a afectat camera roverului Curiosity de pe...
×